פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

איך בוחרים מעבדה לתיקון מחשבים ניידים ?

 

כשהמחשב הנייד מתקלקל הדרך הטובה ביותר לתקן אותו היא להכניס אותו אל מעבדת מחשבים ניידים מקצועית. בגלל ריבוי השימוש במחשבים ניידים ( לפטופ ) קמו בשנים האחרונות הרבה מאוד מעבדות מחשבים לא מקצועיות אשר יכולות לגרום נזק יותר מאשר תועלת. לפני שמכניסים מחשב נייד אל המעבדה כדאי קודם כל לבדוק את הוותק והניסיון שלה. בנוסף, יש לוודא שאותה מעבדה תומכת בסוג במחשב שקיים אצלנו ויש לה טכנאים אשר יודעים לעבוד איתו. לא כל מעבדת מחשבים ניידים מתאימה לכל מחשב נייד ויש כאלו המתמחות ספציפית בסוג מסוים אשר לא יתאים לנו. בנוסף, כדאי לשים לב לכמות העובדים במעבדה ולאופן התשלום. בהרבה מאוד מקרים המעבדות מוסיפות דרישות תשלום לאחר הטיפול ללא ציון שלהם מראש, מה שמביא לעוגמת נפש והוצאות מיותרות.

 

אלו בעיות קיימות?

טיפול בכל מחשב נייד משתנה בהתאם לסוג התקלה. בעיות מסך נפוצות למשל יכולות להיות קשורות אל מסך לא תקין, מה שדורש החלפת מסך, אך יכול להיות גם שמדובר על כבל מסך אשר מתנתק מהקונטור. בעיה זו יכולה להיפתר בצורה פשוטה ובקלות, ולכן כדאי לבדוק עם אותה מעבדת מחשבים ניידים על האפשרויות השונות לטיפול. מעבדה מקצועית תזהה את הבעיה ותפעל בהתאם, בעוד מעבדה שאינה מקצועית תחייב החלפת מסך של מחשב נייד בעלות גבוהה. קיימות גם בעיות מסך אחרות אך הדגש הוא על זיהוי נכון ותפעול מתאים.

בעיה נפוצה אחרת במחשבים ניידים היא המקלדת. מעבדה יכולה לתקן מחשב נייד ולטפל במקלדת בצורה זמנית כאשר מעבדה אחרת תשקיע באבטחה למניעת הישנות המקרים. בהרבה מאוד פעמים תיקון המקלדת בכל מעבדת מחשבים ניידים יכלול ניקיון וטיפול בה כחלק מהמחיר הכולל.

במחשבים ניידים רבים קיימת בעיה של סוללה. להבדיל ממחשבים נייחים, הסוללה של מחשב נייד היא אחד האלמנטים החשובים ביותר ולכן כאשר היא נפגעת השימוש במחשב הופך לבלתי אפשרי. גם אם המעבדה תמליץ על רכישת סוללה חלופית, יש לוודא כי הסוללה המומלצת אכן מתאימה לאותו מחשב נייד בו אנו עושים שימוש. מעבדת מחשבים ניידים מקצועית תדע להבדיל בין הסוללות השונות ותמנע בעיות דומות בעתיד.

בעיות קריטיות אחרת של מחשבים ניידים הן לוח אם שמתקלקל או מחשב מתחמם. התחממות מחשב נייד נובעת ברוב המקרים מאבק ולכלוך. מעבדת מחשבים מקצועית תדע כיצד לפרק מחשב נייד בצורה הטובה ביותר ואף תסביר ללקוח כיצד לעשות זאת בעצמו ללא חיוב נוסף. לוח אם שמתקלקל היא כבר בעיה מהותית יותר המחייבת טיפול מקצועי ועדין שלא יכול להינתן על ידי כל אחד. בטרם הכניסה אל מעבדת מחשבים ניידים יש לבדוק שהטכנאים אכן מורשים להתעסק עם אותו מחשב נייד ספציפי שלנו על מנת למנוע הרפתקאות.

 

מה לבדוק כשאוספים את המחשב?

כאשר מחזירים מחשב נייד מכל מעבדת יש לבדוק שהוא עובד כבר במקום. כדאי להדליק אותו ולאבחן את הבעיה הספציפית שהייתה לפני שעוזבים את המקום. בנוסף, יש לוודא אחריות ותמיכה בעתיד. ישנן מעבדות שיאפשר גם תמיכה טלפונית. כדאי גם לוודא רישום של התיקון באופן מפורט על מנת לעקוב אחר בעיות דומות בעתיד.

no-lazy no-lazy