פתח תפריט ניווט

קטגוריות ראשיות

מחשב נייד מיני ( notebook )

 

 מחשב מיני הוא למעשה מחשב נייד, אך בתצורה המינימאלית האפשרית. מדובר על מחשב נייד, שמאפשר שימוש בסיסי בתוכנות הפשוטות ביותר האפשריות, החל מגלישה באינטרנט ועד למעבדי תמלילים. תפקידו של מחשב מיני הוא להוות מחברת מודרנית, ולכן גם שמו השני:notebook (מחשב מחברת).

 

מחשב נייד מסוג מיני אינו מתאים לכל אחד בצורה חד משמעית. צרכנים אשר מעוניינים במחשב נייד לצרכי פיתוח או תכנות, אינם יכולים להשיג את מבוקשם במחשב נייד מיני. יתרה מכך, גם משחקים רבים אינם מתאימים למחשב נייד בסיסי שכזה, ואינם פועלים כשורה על גביו. התכלית של מחשב נייד מיני ברורה: נגישות מרבית לצרכים מינימאליים. מחשב מיני הוא פתרון מצוין עבור כאלו אשר נמצאים בדרכים ובנסיעות. מדובר על מחשב נייד קל מאוד, שניתן לקחת אותו בכל תיק צד, ולו הקטן ביותר, ולרוב ניתן יהיה לגלוש באמצעותו באינטרנט באופן מצוין.

בנוסף, המחיר שלו הופך אותו לאטרקטיבי עבור אנשים שעושים שימוש במחשבים כל הזמן, וזקוקים לאמצעי שניתן לשאת אותו בקלות לכל מקום. עם זאת, מחשב נייד מסוג מיני מתאים אך ורק לצרכנים, אשר מודעים להגבלותיו ומעוניינים ביתרונותיו. אי אפשר לרכוש מחשב מיני כתחליף למחשב נייח או אל מחשב נייד חזק, אלא רק כתוספת לאחד משניהם. השוואה בין שני דגמים פופולאריים יכולה לעזור לנו בבחירת מחשב נייד מסוג מיני. 

השוואה בין מחשבי מיני

ראשית, ישנו עניין גודל המסך. במחשבי מיני, בהם גם כך האמצעים מצומצמים, יש לשים לב שרוב החברות מספקות גודל של בין 9 ל-10 אינץ’. מחשב נייד מיני מסוג HP 2133 מציע 8.9’’ בעוד מחשב של חברת ASUS מסוג eee1000HA מציע 10’’.

מדובר על שני דגמים שנמכרים היום ברוב חנויות המחשבים, כאשר ההבדלים במחיר ביניהם אינם גדולים. עם זאת, גם בסוג המסך ישנו הבדל: המחשב של HP הנו מבריק בעוד השני בצבע מט. עבור לקוחות מסוימים זה יכול להיות שיקול משמעותי.

נקודה אחרת קשורה למעבדים. בעוד מחשב נייד מיני של ASUS מציע מעבד חזק מאוד מסוג intel atom, מחשב נייד מיני של HP מסתפק במעבד via בעל ביצועים פשוטים יותר. המעבד של ASUS עובד במהירות של 1.6 ג’יגה, והוא מיועד לשימושים בסיסיים בלבד, אך הוא מתאים ומיועד יותר למחשבי מיני.

הנקודה החשובה ביותר בכל מחשב נייד מסוג מיני היא המקלדת. בגלל המזעור של מחשב נייד מיני, מקלדת עם כפתורים גדולים הופכת קריטית. בשני הדגמים אותם אנחנו בודקים מדובר על מקלדות איכותיות, כשהמקלדת של HP מציעה גם כפתורים בגדלים מלאים הזהים לכפתורים במחשבים נייחים.  

הנקודה החשובה האחרונה אותה יש לבדוק היא הסוללה. סוללה בעלת 6 תאים, כמו זו שקיימת על מחשב נייד מיני של ASUS, מחזיקה מעמד רב יותר, אך היא גם כבדה יותר מהסוללה ב-HP שבעלת 3 תאים. השיקול עבור הצרכן צריך להיות צפי השימוש, והקרבה לחשמל בזמן העבודה השוטפת.

 

מחשב נייד מיני – סיכום ומסקנות

לסיכום, מחשב נייד מסוג מיני יכול להיות פיתרון מושלם לאנשים מסוימים, וסיוט עבור אנשים אחרים….. חשוב מאוד לקחת בחשבון שישנם הרבה דגמים, ולהשקיע בבדיקה ובהשוואה של כל אחד מהם, על מנת ליהנות מהמחשב לאורך זמן ובצורה יעילה. 


no-lazy no-lazy